تلفن سانترال چیست

تعمیرات تلفن پاناسونیک در تهران
نوامبر 17, 2018
تلفن گویای کارین
دسامبر 5, 2018

اگر بخواهیم کلمه تلفن را تفسیر کنیم باید بگوییم که درواقع واژه تلفن به این معناتفسیرشده که قابلیت انتقال صدا از نقاط دور و نزدیک به یکدیگر را داشته و درکل وسیله ایی می باشد که از زمانهای قدیم اختراع شده  و باعث ارتباط دو نفر از راههای دور و نزدیک و از طریق امواج الکتریکیی میباشد .

درحقیقت انسانها از زمانهای قدیم در پی ارتباط از طرق مختلف با یکدیگر بوده وهستند مانند : دود ،کبوتر نامه رسان وحالا هم تلفن ، اینترنت و …

تلفن سانترال چیست

دستگاه سانترال در واقع یعنی دسترسی آسان و بدون هزینه در بین داخلیها که در شرکتها ، ادارات و مراکز دولتی و غیره به دلیل زیاد بودن کارکنان و سهولت در برقراری ارتباط ،استفاده میگردد .

دستگاه سانترال اصولا مانند یک مرکز مخابرات کوچک عمل میکند و امکانات و ویژگی های منحصر به فردی که یک سانترال دارد همه اشخاص را ملزم به استفاده از آن میکند .

مثلا اگر یک شرکتی دارای ۳ خط شهری و دارای ۱۲ کارمند باشد، ملزم به استفاده از سیستم سانترال میگردد سیستم سانترال از یک باکس مرکزی تشکیل شده است که به دیوار متصل میگردد و داخلیها روی گوشی اصلی یا همان گوشی اپراتوری برنامه ریزی میشوند ، مثلا داخلی ۱۰۱ مدیریت ، داخلی ۱۰۲ حسابداری ، داخلی ۱۰۳ IT  و …در اینصورت لازم به استفاده از تعدادی گوشی روی میز منشی نمیباشد و یا در اصل با استفاده از سیستم سانترال میتوانید شخصی که با شما تماس گرفته را پشت خط نگه داشته و از طریق دکمه هولد ، موزیکی برایش پخش گردد تا به داخلی مورد نظرش ارتباط داده شود ، در اینصورت هم کلاس کاریتان حفظ گردیده و هم شخص پشت خط ، خسته نمیشود .

دکمه کنفرانس ازمشخصات دیگر تلفن سانترال می باشد ، یعنی اگرشخصی با شرکت شما تماس گرفت و با مدیریت مجموعه کار داشت و مدیریت داخل شرکت حضور نداشت شما میتوانید شماره مخاطب خود را گرفته و دکمه هولد را بزنید یعنی پشت خط گذاشته و مجددا روی خط اولیه برگردید و دکمه کنفرانس را بزنید تا دو نفر با هم صحبت کنند .

از مزایای دیگرش میتوان به تلفن گویای آن اشاره نمود که با فعال کردن تلفن گویا شما دیگر نیازی به اپراتور انسانی نخواهید داشت .

ودر نهایت تلفن سانترال یعنی ، دسترسی آسان و بدون هزینه خطوط داخلی با یکدیگر

 تلفن سانترال از چند دسته تشکیل شده است

  • تلفن آنالوگ :

دستگاه سانترال آنالوگ ، نسل ابتدایی تلفن های سانترال میباشد که امکان خرابی در این نوع سیستم هابسیار زیاد است .

  • تلفن سانترال هایبرید:

این سیستم به روز ترین و پیشرفته ترین سیستم سانترال کم ظرفیت پاناسونیک می باشد که سانترال ۸۲۴ پاناسونیک در این دسته قرار دارد که قابل ارتقا هم می باشد یعنی اگر کسی ۲ خط شهری و۷ نفر کارمند داشت باید کمترین ظرفیت سانترال مانند ۳۰۸ پاناسونیک را انتخاب کند که دارای ۳ خط شهری و ۸ خط داخلی می باشد و قابل ذکر است که این مدل قابل ارتقا تا ۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی هم می باشد .

  • تلفن سانترال دیجیتال :

با افزایش خطوط شهری و داخلی برای مراکز سانترال ، شما ملزم به تعویض سیستم خود با سیستم دیجیتال میگردید زیرا در ظرفیتهای بالا ،کل سیستم ها به دیجیتال تبدیل میشوند مثلا اگر کسی ۸ خط شهری و ۴۰ خط داخلی داشته باشد ، باید به سراغ سیستم tda100 یابالاتر برود مثلا اگر سانترال خودش سانترال کم ظرفیت پاناسونیک یا همان ۸۲۴ بود باید باز هم پاناسونیک ولی از نوع دیجیتالش یا همان TDA100  که قابلیت VOIP راهم دارد را انتخاب کند که هم قابلیت ارتقا داشته باشد و هم از گوشیهای دیجیتالیش میتوان استفاده کرد و هم از لحاظ امکانات ، بسیار بالاتر از ۸۲۴ میباشد .

 سانترال تحت شبکه ( VOIP )

سانترال تحت شبکه ، آخرین تکنولوژی مراکز سانترال می باشند که در این تکنولوژی از شبکه های کامپیوتری استفاده گردیده و در مراکز تحت شبکه دیگر نیازی به کابلکشی تلفن نمی باشد زیرا از همان بستر شبکه های کامپیوتری استفاده میگردد .

سانترال پاناسونیک TES824 که برای شرکتهای کوچک طراحی گردیده و سانترال tda  ، tdeو ns500 برای شرکتهای متوسط تا بزرگ طراحی گریده که قابلیت گذاشتن کارت ip را هم دارا می باشند .

مجموعه ارتباط گستران افتخار دارد هر نوع دستگاه سانترال را از نوع کم ظرفیت تا بالاترین ظرفیت با کیفیتی بی نظیر تقدیم شما عزیزان ارجمند نماید .

واحد مشاوره ، فروش ، خدمات و نصب ارتباط گستران همه روزه با کادری مجرب و حرفه ایی در خدمت شما عزیزان ارجمند می باشند.

قیمت

دستگاه سانترال از لحاظ قیمت به چند دسته تقسیم میگردد :

  • کیفیت
  • گارانتی
  •  پشتیبانی عالی
    ارتباط گستران سیستم های خود را با یکسال گارانتی و پشتیبانی بسیار عالی به شما عزیزان  ارائه خواهد داد .

واحد فروش ارتباط گستران ، قیمت حدودی را به صورت رایگان به اطلاع شما عزیزان میرساند تا در صورت تمایل برای همکاری بیشتر با آنها تماس حاصل فرمایید .

امیدواریم مطالب ارائه شده این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از مطالبی که برایتان گردآوری کردیم بتوانید محصول ایده آل خود را خریداری نمایید .

*شما عزیزان میتوانید بهترین قیمت تلفنهای سانترال را از ارتباط گستران نمایندگی تلفن پاناسونیک ولیعصر بخواهید *

**شماره تماس ارتباط گستران : ۸۸۹۲۵۶۸۸-۰۲۱                                             شماره همراه : ۴۱۱۸۳۴۳-۰۹۱۹  **

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *